Simboluri                                                                                                                                                                               Inapoi

P = Putere (kW)

M = Cuplu (Nm)

n = Viteza (rot/min)

i = Raport de reductie

F = Sarcina (N)

m = Greutate (kg)

f.s. Factor de serviciu

1 = Arbore de intrare

2 = Arbore de iesire

r = Radial

a = Axial

s = Static

d = Dinamic

max = Maxim

min = Minim

Specificatie ATEX                                                                                                                                                                      Inapoi

La cerere, reductoarele pot fi fabricate în conformitate cu standardele:

ATEX 94/9/CE : 2GD T4 , 3GD T4

Modularitate                                                                                                                                                                                 Inapoi

Factor de serviciu                                                                                                                                                                  Inapoi

Factorul de serviciu (f.s.) depinde de conditiile de operare la care este supus reductorul cu roti dintate. Parametrii care trebuie luati în considerare pentru a selecta cel mai adecvat factor de serviciu corect includ:

– tipul de sarcina a utilajului operat: A – B – C

– lungimea intervalului de timp de operare zilnica: ore/zi (?)

– frecventa de pornire: porniri/ora (*)

SARCINA: A – uniforma fa  0,3

B – socuri moderate fa  3

C – socuri puternice fa  10

fa = Je/Jm

– Je (kgm2) moment de inertie externa redusa la arborele de transmisie

– Jm (kgm2) moment de inertie a motorului. Daca fa > 10 apelati Serviciul nostru tehnic.

A – Alimentatoarele elicoidale pentru materiale usoare, ventilatoare, linii de asamblare, benzile transportoare pentru materiale usoare, mixere mici, elevatoare, utilaje de curatare, masini de umplere, de control.

B – Dispozitive de înfasurare, alimentatoare pentru masini de prelucrare a lemnului, ascensoare de marfa, egalizatoare, masini de filetat, mixere medii, benzi transportoare pentru materiale grele, vinciuri, usi glisante, screpere de fertilizator, masini de ambalat, malaxoare de beton, mecanisme de macara, cutite de frezare, masini de pliat, pompe de angrenare.

C – Mixere pentru materii grele, foarfeci, prese, centrifugi, suporturi rotative, vinciuri si ascensoare pentru materii grele, strunguri de polizat, concasoare de piatra, elevatoare cu cupa, masini de forat, concasoare, prese cu excentric, masini de pliat, placi turnante, tambure de curatat piese turnate, vibratoare, defibratoare.

Aplicatii critice                                                                                                                                                                                  Inapoi

B – Verificati aplicatia si/sau contactati serviciul nostru tehnic. Performanta specificata în catalog corespunde pozitiei de montare B3 sau unei pozitii similare, si anume atunci când prima etapa nu este scufundata complet în ulei. Pentru alte pozitii de montare si/sau anumite viteze de intrare specifice, consultati tabelele care evidentiaza diferitele situatii critice pentru fiecare dimensiune a reductorului cu roti dintate. De asemenea, trebuie luate în considerare si evaluate cu atentie urmatoarele aplicatii, apelând serviciul nostru de asistenta tehnica:

– Pentru a evita utilizarea pe post de multiplicator.

– Utilizarea în servicii care pot fi periculoase pentru oameni în cazul defectarii reductorului cu roti dintate.

– Aplicatii cu inertie deosebit de mare.

– Utilizarea pe post de vinci de ridicare.

– Aplicatii cu sarcina dinamica mare asupra reductorului cu roti dintate.

– În locurile cu T° sub -5°C sau peste 40°C.

– Utilizarea în medii agresive d.p.d.v. chimic.

– Utilizarea într-un mediu sarat.

– Pozitiile de montare care nu sunt prevazute în catalog.

– Utilizarea în medii radioactive.

– Utilizarea la presiuni diferite de presiunea atmosferica.

Evitati aplicatiile care necesita imersia, fie ea si partiala, a reductorului.

Cuplul maxim (*) pe care îl poate suporta reductorul nu trebuie sa depaseasca de doua ori valoarea cuplului nominal (f.s.=1) specificat în tabelele de performanta.

(*) destinat suprasarcinilor momentane cauzate de pornirea la sarcina maxima, franare, socuri sau alte cauze, în special cele dinamice.

Instalare                                                                                                                                                                                     Inapoi

Pentru a instala reductorul cu roti dintate, trebuie sa tineti cont de urmatoarele recomandari:

– Verificati directia de rotatie corecta a arborelui de iesire al reductorului cu roti dintate înainte de a monta unitatea în masina.

– În cazul unor perioade de depozitare îndelungate (4/6 luni), daca garnitura de ulei nu este scufundata în lubrifiant în interiorul unitatii, aceasta trebuie înlocuita deoarece cauciucul se poate lipi de arbore sau este posibil sa îsi fi pierdut elasticitatea de care are nevoie pentru a functiona corespunzator.

– Pe cât posibil, protejati reductorul cu roti dintate împotriva radiatiilor solare si a intemperiilor.

– Asigurati-va ca motorul se raceste corect, asigurând o buna trecere a aerului de pe partea ventilatorului.

– În cazul unor temperaturi atmosferice < -5°C sau > +40°C, apelati Serviciul tehnic.

– Diferitele piese (roti de curea, roti dintate, cuplaje, arbori, etc.) trebuie montate pe arborii solizi sau tubulari cu ajutorul orificiilor speciale filetate sau cu alte sisteme care asigura în orice situatie functionarea corecta fara niciun risc de deteriorare a lagarelor sau a pieselor externe ale unitatilor. Lubrifiati suprafetele care intra în contact pentru a evita blocarea sau oxidarea.

– În mod clar, vopseaua nu are ce cauta sub piesele din cauciuc si orificiile busoanelor de aerisire, daca este cazul.

– În cazul unitatilor prevazute cu busoane de ulei, înlocuiti busonul închis utilizat pentru expediere cu busonul de aerisire special.

– Verificati daca nivelul lubrifiantului este corect cu ajutorul indicatorului, daca este cazul.

– Pornirea trebuie realizata treptat, fara a aplica imediat sarcina maxima.

– Atunci când exista piese, obiecte sau materiale sub unitatea motorului care pot fi deteriorate chiar si de o scurgere de ulei mica, trebuie luate masuri de protectie speciale.

Montarea motorului cu flansa PAM B5                                                                                                                Inapoi

Atunci când unitatea este furnizata fara motor, este necesar sa urmati aceste recomandari pentru a asigura o asamblare corecta a motorului electric. Verificati ca tolerantele pentru arborele motorului si flansa corespund “standardului”. Cuplati cu atentie arborele, lagarul axial si suprafetele de pe flansa, îndepartând urmele de vopsea sau praf, si verificati daca pana este montata corect. Montati semicupla/bucsa la arborele motorului (vezi figura), având grija sa va asigurati ca arborele motorului si lagarele nu sunt avariate si evitând sa folositi forta excesiva. Acolo unde este cazul, folositi echipament de asamblare. Amplasati elementul elastic de cuplaj pe semicupla motorului si pozitionati motorul pe cutia de transmisie asigurându-va ca elementul de cuplaj este aliniat cu semicupla antrenata. Finalizati asamblarea prin folosirea suruburilor de fixare. Canalele de pana trebuie sa aiba tolerante de strângere.

Sarcina suspendata                                                                                                                                                           Inapoi

Valoarea sarcinii radiale acceptabile (N) este specificata în tabelele referitoare la performanta initiala a reductorului cu roti dintate. Este legata de sarcina aplicata pe linia centrala a arborelui si, în conditiile cele mai nefavorabile, de unghiul de aplicare si de directia de rotatie. Sarcinile axiale maxim admise sunt 1/5 din valoarea sarcinii radiale date atunci când sunt aplicate în combinatie cu sarcina radiala. Tabelele referitoare la arborii de iesire furnizeaza valoarea maxim admisa. Aceasta valoare nu trebuie depasita niciodata deoarece ea este corelata cu rezistenta carcasei. Pot interveni situatii speciale în care sarcina radiala sa fie mai mare decât limitele din catalog. În acest caz, apelati serviciul nostru de asistenta tehnica si comunicati detaliile referitoare la aplicatie: directia sarcinii, directia de rotatie a arborelui, tipul de serviciu. În cazul arborilor dubli de prelungire cu sarcina radiala aplicata la ambele capete, sarcinile radiale max. admise trebuie definite în conformitate cu conditiile de functionare specifice, în acest caz, apelati serviciul nostru tehnic. Sarcina radiala asupra arborelui este calculata cu formula urmatoare:

Fre (N) Sarcina radiala rezultata

M (Nm) Cuplu pe arbore

D (mm) Diametrul membrului de transmisie montat pe arbore

Fr (N) Valoarea sarcinii radiale maxim admise

Fr1-Fr2 (vezi tabelele corespunzatoare)

fz = 1,1 pinion de angrenare

1,4 roata de lant

1,7 roata de curea trapezoidala

2,5 roata de curea plata

Atunci când sarcina radiala rezultanta nu se aplica pe linia centrala a arborelui, trebuie sa ajustati sarcina radiala admisibila Fr1-2 cu formula urmatoare:

a , b = valori date în tabelele de mai jos

x = distanta dintre punctul de aplicare a sarcinii si umarul arborelui

Sarcini radiale de iesire                                                                                                                                            Inapoi

Atunci când sarcina radiala nu se aplica pe linia centrala a arborelui, trebuie sa ajustati sarcina radiala admisibila Fr2 cu formula urmatoare:

(**Fr2) Valoarea max. admisa a reductorului; verificati valoarea max. admisa din tabelele de performante.

Sarcini radiale de intrare                                                                                                                                                Inapoi

Atunci când sarcina radiala nu se aplica pe linia centrala a arborelui, trebuie sa ajustati sarcina radiala admisibila Fr1 cu formula urmatoare:

(**Fr1) Valoarea max. admisa a reductorului; verificati valoarea max. admisa din tabelele de performante.

Momente de inertie                                                                                                                                                                 Inapoi

Valorile urmatoare au doar rol informativ si se refera la reductoarele cu roti dintate dotate cu intrare PAM. Aceste valori se refera la momentul maxim de inertie.

Lubrifiere                                                                                                                                                                                    Inapoi

În cazul unor temperaturi atmosferice care nu sunt incluse în tabel, apelati serviciul nostru tehnic. În cazul unor temperaturi mai mici de -30°C sau mai mari de 60°C, trebuie sa utilizati garnituri de ulei cu proprietati speciale. Pentru limitele de operare cu temperaturi sub 0°C, trebuie luate în considerare urmatoarele:

1 Motoarele trebuie sa fie adecvate pentru operare la temperatura atmosferica vizata.

2 Puterea motorului electric trebuie sa fie adecvata pentru a depasi cuplurile de pornire mai mari necesare.

3 În cazul reductoarelor cu roti dintate din fonta, fiti atenti la sarcinile de impact deoarece fonta poate avea probleme de fragilitate la temperaturi sub -15°C.

4 În timpul fazelor initiale de operare, pot interveni probleme legate de lubrifiere din cauza nivelului ridicat de vâscozitate a uleiului, astfel ca se recomanda câteva minute de rotatie fara sarcina. Uleiul trebuie schimbat dupa aproximativ 10.000 de ore. Aceasta perioada depinde de tipul de serviciu si de mediul de operare a reductorului cu roti dintate. În cazul unitatilor prevazute cu busoane de ulei, lubrifierea este permanenta, astfel ca nu sunt necesare lucrari de întretinere.

Specificatii pentru lubrifiantii recomandati de Motovario S.p.A.

– Pentru reductoarele cu roti dintate seria S cu 2-3 trepte este întotdeauna necesara specificarea pozitiei dorite.

– Unitatile reductoare din seria S cu 2-3 trepte, marimile 050, 060 sunt livrate cu lubirifiant inclus, nu au busoane de ulei si nu necesita mentenanta.

– Unitatile reductoare din seria S cu 2-3 trepte, marimile 080,100,125, sunt livrate cu lubirifiant inclus, si sunt dotate cu busoane de ulei pentru a corespunde oricarei dintre pozitiile de montaj descrise in catalog. Dupa instalare, este recomandat sa înlocuiti busonul închis utilizat pentru transport cu un buson de aerisire livrat împreuna cu unitatea.

Cantitatea de ulei în litri ~

Cantitatile de lubrifiant au doar rol informativ. Pentru o umplere corecta, verificati întotdeauna fereastra de vizitare sau joja de nivel dupa livrare. Diferentele de nivel de ulei pot fi cauzate de tolerantele de constructie dar si de pozitia de montare sau de schema de asamblare a clientului. În consecinta, este foarte important pentru client sa verifice nivelul de ulei si, daca este cazul, sa completeze cantitatea necesara.

Specificatii referitoare la tratamentul de suprafata                                                                                          Inapoi

Produsele Motovario sunt prevazute cu urmatoarele caracteristici de tratament de suprafata:

Carcase din fonta de culoare gri pentru roti dintate

– Materialele turnate sunt întotdeauna vopsite

Vopseaua folosita la reductoarele cu roti dintate Motovario (acolo unde este necesar) îndeplineste urmatoarele specificatii:

Descriere

– Epoxi-poliester albastru coaja de portocala RAL 5010

– Produsul folosit: Pulberi care se întaresc la cald pe baza de rasina de poliester, modificate cu rasini epoxidice.

Proprietati mecanice

– Testele efectuate pe pelicule albe degresate Unichim (grosimea peliculei: 60 microni) sunt conforme cu urmatoarele specificatii: aderenta (ISO2409), schema Erichsen (ISO152), soc invers (DIN53158), mandrina conica (DIN53151), duritate (ASTM D3363/74).

Rezistenta la caldura

– 24 ORE LA 150°C.

Rezistenta la coroziune

– ceata salina ASTM B 117/97 între 100 si 500 de ore în functie de tratamentul preliminar al suportului.

Denumire                                                                                                                                                                               Inapoi

Versiuni                                                                                                                                                                               Inapoi

Predispozitie                                                                                                                                                                        Inapoi

B11 = Motor cu executie speciala

Pentru marimea de motor 063, versiunea PB nu exista.

B11 = Motor cu executie speciala

Aceste tabele contin toate dimensiunile posibile. Va rugam sa verificati factorul de serviciu.

B11 = Motor cu executie speciala

Aceste tabele contin toate dimensiunile posibile. Va rugam sa verifica?i factorul de serviciu.